Home -> Programma 2021

Peter Paul Hattinga Verschure. Zie de Stad. Deventer in tekeningen

Vanwege het coronavirus is het helaas nog steeds niet mogelijk om weer een fysieke bijeenkomst te organiseren. Daarom gaan wij voorlopig door met het online aanbieden van onze lezingen.

De Historische Vereniging Deventer presenteert bij deze een lezing van Peter Paul Hattinga Verschure over de totstandkoming van zijn boek ‘Zie de Stad. Deventer in tekeningen’.

Klik op deze link voor de presentatie

De Deventer kunstenaar Peter Paul Hattinga Verschure heeft sinds de jaren negentig een groot aantal tekeningen, etsen en schilderijen gemaakt met zijn stad als onderwerp. De tekeningen zijn op locatie tot stand gekomen en brengen de stad in beeld in haar altijd voortgaande ontwikkeling; de stad is nooit ‘af’. In het boek ‘Zie de stad. Deventer in tekeningen’ heeft hij een groot aantal van zijn werken gebundeld. Het is uitgegeven door de Walburg Pers. In deze lezing vertelt hij aan de hand van dia's over zijn beleving van de stad en de wijze waarop hij dat in beeld heeft gebracht in deze bijzondere uitgave.

Het boek is verkrijgbaar in de boekhandel.