Home -> Programma 2020

Digitale lezing door Huub van Sabben

Deventer, augustus 2020

Beste leden van de Historische Vereniging Deventer,

Vanwege het coronavirus vinden wij het als bestuur nog niet verantwoord om weer een fysieke bijeenkomst te organiseren. Daarom hebben wij besloten om ook onze volgende lezing op video op te nemen en die via internet aan u aan te bieden. Wij hopen dat dit alternatief u aanspreekt en dat u op deze manier toch kunt blijven genieten van de boeiende geschiedenis van onze stad.

Afgelopen april moesten wij als gevolg van het virus helaas de lezing van auteur en historisch onderzoeker Huub van Sabben annuleren. Hij zou in het kader van 75 jaar bevrijding voor ons spreken over wat wel zijn levenswerk mag worden genoemd: zijn boek 'Spionage, arrestaties en moord aan de IJssel – Een speurtocht naar het duistere oorlogsverleden van Oxerhof en de activiteiten van het SD-Kommando Deventer. 1943-1945'.

Gelukkig hebben wij hem bereid gevonden om deze lezing alsnog voor ons te houden.

Klik op deze link voor de presentatie van Huub Sabben
(YouTube Kanaal van de Historische Vereniging Deventer (klik hier)

Klik hier voor een interview met Huub van Sabben op DTV

Ook de vorige lezing, van Roelof Eleveld over Roelof Schuiling, kunt u terugzien op onze site
(scrol hiervoor even naar beneden).

Wij wensen u een goede gezondheid en een fijne voortzetting van de zomer toe.