Home -> Programma 2018

Opa-en-oma-dag

Opa-en-oma-dag Deventer

Zondag 9 september 2018

Opa-en-oma-dag wordt steeds vaker in allerlei landen gevierd. Op deze dag wordt de bijzondere band tussen grootouders en kleinkinderen in het zonnetje gezet. Je kunt o.a. net als een echte archeoloog speuren naar sporen uit het verleden. Bovendien is het voor kinderen een goede gelegenheid even stil te staan bij het levensverhaal van alle ouderen in onze stad en niet alleen onze eigen opa en oma. Wat hebben zij allemaal meegemaakt en wat zou je graag van hun ervaringen willen leren.

Een dag vol met activiteiten voor jong en oud.

• 10.15 – 12.30 uur Ontdekkingsreis Rond de Brink (deelname gratis)
    Speuren naar het verleden rond de Brink, een prachtig onderdeel van onze historische binnenstad. Op de mooiste plekken zijn er spannende activiteiten en proeverijen. Aan de hand van foto’s kun je zien hoe de mensen vroeger geleefd en gewerkt hebben. En er zijn ook veel gidsen die jullie van alles kunnen vertellen over hoe het er vroeger aan toe ging.
    Organisatie: Historische Vereniging Deventer, Stichting Industrieel Erfgoed Deventer, Stichting Oud Deventer en Deventer Verhaal
  • 13.00 – 15.00 uur Bouwen met constructiespeelgoed van vroeger en nu in Speelgoedmuseum Deventer
    Wie bouwt de mooiste toren van Lego, Kapla, Ankerbouwstenen of Mobaco?
    Het Speelgoedmuseum en deze activiteit is op deze dag gratis voor deelnemers en vrijwilligers van de ontdekkingstocht. Bovendien kunnen alle masterchefs en keukenprinsessen in de dop de expositie ‘Koken met Kinderen’ bekijken.
    Normale entree voor museumbezoekers: volwassenen € 5,- 4 t/m 18 jaar € 2,- 0 t/m 3 jaar gratis.
    Organisatie: Speelgoedmuseum Deventer